Kalahen: Spelschema

tärning / plats 1 Bardhural 2 Ur gehal 3 Khéridal 4 Irkhal 5 Arakhen 6 Méridhen Det förtrollade tornet
1 resa T6 strid T10 förtrollning
röd
strid T10 förtrollning
röd  gul
Uff! förtrollning
3 olika
2 strid T6 resa T6 strid T10 förtrollning
blå
Uff! förtrollning
blå grön
strid
6+ T10
3 förtrollning
grön
strid T10 resa T6 Uff! förtrollning
2 lika
strid
6+ T6
förtrollning
svärd + 2 lika
4 strid T10 förtrollning
grön
Uff! förtrollning
gul
strid
6+ T6
förtrollning
2 lika
resa T6
5 förtrollning
gul
Uff! förtrollning
blå
resa T6 förtrollning
2 lika
strid
6+ T6
förtrollning
3 olika
6 Uff! förtrollning
röd
strid T10 strid T10 strid
6+ T6
förtrollning
sköld
strid
6+ T10
Om kämpen förlorar, får han inte genomsöka skattkistor och han förlorar livspoäng.
Plats 1 till 4: Spelaren slår 1 specialtärning, tärning 3 (förlust 1 till 3 livspoäng)
Plats 5 till 6: Spelaren slår tärning 6 och lägger till 1 (förlust 2 till 7 livspoäng)
Det förtrollade tornet: Spelaren slår tärning 6 och lägger till 3 (förlust 4 till 9 livspoäng)
OBS. Om man möter ett monster på plats 1 till 4 och slår 0 på tärning 10 betyder detta att monstret har flytt!
7 resa T6 förtrollning
blå+grön
strid
6+ T10
8 förtrollning
magiskt svärd
resa T6 förtrollning
sköld + 2 lika
9 strid
6+ T6
förtrollning
2 lika
strid
6+ T10
10 förtrollning
gul röd
strid
6+ T6
förtrollning
svärd + sköld


Home page Start

Sidan skapad och underhållen av: Carl-Gustaf Samuelsson